Wat een land(je)! - Reisverslag uit Malta, Malta van Jort Huitema - WaarBenJij.nu Wat een land(je)! - Reisverslag uit Malta, Malta van Jort Huitema - WaarBenJij.nu

Wat een land(je)!

Door: Jort

Blijf op de hoogte en volg Jort

09 November 2014 | Malta, Malta

Aan het eind van vorig jaar werd ons verteld dat we voor de huidige stageperiode een stage in het buitenland mochten doen. Een moment waarna ik meteen ben gaan solliciteren naar allerlei bedrijven over de hele wereld, maar voornamelijk in Dubai. Nadat dit niks leek te worden ben ik gaan solliciteren naar stageplekken in Curaçao en Suriname. Suriname leek even heel dichtbij, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen om de stage in Malta te gaan doen. Na bij een paar bedrijven te hebben gesolliciteerd, ben ik uitgekomen bij het San Antonio Hotel, in St. Paul's Bay. Gedurende de stageperiode ben ik samen met Jorrit, hij gaat stagelopen bij Central Holidays in Paceville, wat om de hoek is.

Afgelopen woensdag vertrokken we vanaf Eindhoven. De reis verliep prima. Van het bewolkte Eindhoven naar het zonnige Malta. Gedurende de reis niet veel van de wereld gezien, de bewolking viel pas halverwege Sicilië weg. Na Sicilië de Middellandse Zee. En na de Middellandse Zee het eiland Gozo, gevolgd door Comino en toen Malta. Ze zeggen wel eens dat de eerste indruk het best is, een gedachte waar Malta zich goed mee weet te presenteren. Gelegen in die heldere, lichtblauwe Middellandse Zee, met allerlei kasteeltjes, kerkjes, rotskusten en prachtige stadjes. Op het eerste gezicht leek Malta een groter eiland dan ik had verwacht. Wat met name zo lijkt doordat het zo extreem dichtbevolkt is. Met een zonnige 25 graden stapten wij het vliegtuig uit.

Met de taxi gingen we van het vliegveld naar Portomaso, de wijk waar wij zitten. Hier moesten we wachten op Andrei, de baas van ons appartement. Ondertussen hebben we even een biertje genuttigd bij restaurant Ambasciata Veneziana, aan de andere kant van onze straat. En hier uiteraard even geproost op het avontuur dat we tegemoet gaan.

Na een paar minuutjes kwam Andrei zich voorstellen op het terras van het Italiaanse restaurant. Daarna heeft hij ons het appartement laten zien. De 'wow-factor' was meteen erg hoog, het uitzicht over zee adembenemend(zie foto's)! In de avond hebben we niet veel meer gedaan. Slechts twee filmpjes gekeken onder het genot van een biertje. In studententaal wordt dit ook wel 'verveling' genoemd.

Donderdag hebben we eerst de tijd genomen een klein beetje van de wijk te ontdekken. Het is onvoorstelbaar op wat voor locatie we hier zitten, vlakbij is het immens grote Hilton Hotel, gelegen aan een klein haventje met dikke jachten. Zet je twee stappen in de andere richting van het appartement, dan zit je meteen in Paceville. Een plek waar het nachtleven op z'n best is. Donderdagavond zijn we dan ook even uitgegaan in deze wijk. Het was vrij druk voor een donderdagavond. Niet superdruk, maar wel zeer gezellig.

Zaterdag hebben we even de tijd genomen om het San Antonio Hotel in St. Paul's Bay te bereiken met het openbaar vervoer. Iets wat niet helemaal goed uitpakte, we waren veel te vroeg de bus uitgestapt, waardoor het hotel een flink stuk lopen was. Uiteindelijk, nadat we zo'n twintig verschillende mensen de weg naar het hotel moesten vragen, zijn we op de locatie aangekomen. Daarbij kwam ik inderdaad tot de ontdekking dat er vlakbij een bushalte was, waar we dus uit hadden moeten stappen.

Zaterdagavond wederom opstap geweest, we hadden verwacht dat het iets drukker zou zijn dan donderdagavond. Echter werden we meteen geconfronteerd met een immense drukte. Het is onvoorstelbaar hoe het hier op een zaterdagavond in november is. Het leek net Sunny Beach in hartje zomer. Hier en daar wat kennisgemaakt met Nederlanders. Handig is dat, die Nederlanders herkennen je meteen wanneer je met je knaloranje Heineken shirt door de clubs struint.

Vandaag weer even op ontdekking geweest. Ik vertelde Jorrit dat ik even een stukje ging wandelen, maar uiteindelijk kon ik het niet laten om Bij St. Julians de bus richting de hoofdstad, Valletta, te pakken. Prachtig stadje. Ook het dichterbij gelegen Sliema is adembenemend.

Morgen begint mijn stage. Lekker relaxed pas om 12.30. Ik heb er zin in! Volgende week maar weer een verslagje. Doei!

• 10 November 2014 - 01:01

Henk Duijff:

Mooi verslag Jort,en zo te lezen vergeet je niet te genieten van wat het land je te bieden heeft.
    Wij zijn nieuwschierig naar het verdere verloop en je werkzaamheden!(en uitspattingen)
    Groeten uit Emmeloord!

Maartje en Henk

• 10 November 2014 - 14:32

Bart Steenbakkers:

Ben benieuwd naar je volgende post. Zelf ben ik afgelopen mei met 8 studenten naar Malta geweest voor een korte stage van 3 weken. Veel plezier daar op dat prachtige eiland.

• 14 November 2014 - 23:07

Saskia Winia:

Wauw Jort, mooi verslag.
    Maakt nieuwschierig naar je volgende.